Z biznesem w branży usług jest jak z roślinką. Ciągle trzeba o niego dbać, podlewać i reagować na zmiany temperatury. Aby sprzedaż w salonie kosmetycznym ładnie rosła, co jakiś czas trzeba ją nawozić. Nic tak nie odżywia i pobudza sprzedaży jak promocje i okazje cenowe. Tak jak klienci przyzwyczajeni są do sezonowych wyprzedaży w sklepach odzieżowych, tak i Ty możesz wbić im do świadomości, że specjalne oferty można złowić również w Twoim gabinecie. Ale uwaga! Co za dużo to nie zdrowo. Nie możesz zbyt często obniżać cen, bo może się okazać, że budżet przestanie się zgadzać. Dlatego zaplanuj dokładnie każdą promocje – nie tylko pod względem marketingowym, ale również finansowym.
Korzystając z chwili wytchnienia podczas sezonu ogórkowego zrób całoroczny scenariusz promocji w Twoim salonie. Wpisz je w kalendarz i rozplanuj odpowiednio wcześnie akcje reklamowe. Poniżej kilka pomysłów na organizowanie promocji przez cały rok.
Spis treści
Promocje w salonie na Nowy Rok
Przekonaj klientkę, że warto odświeżyć image w nowym roku. Nic tak nie wspomoże metamorfozy jak innowacyjne produkty i ożywczy zabieg koloryzacyjny. Zaoferuj również pakiet relaksacyjny, aby klient wszedł w nowy rok świeży i wypoczęty.
Promocje na Walentynki
Dzień Zakochanych, choć jest niezmiernie komercyjnym świętem, zakorzenił się chyba na stałe w naszej kulturze. Oczywiście, zaproponuj pakiet dla NIEJ – strzyżenie, koloryzacja depilacja woskiem, zabiegi na twarzy- ale nie zapomnij o NIM. Może niższa cena za strzyżenie? Taka promocja przyciąga nowych klientów płci męskiej. Poza tym możesz włożyć do promocyjnej torebki z próbkami np. ulotki reklamowe kosmetyków dla panów, olejków do masażu i świece do aromaterapii. Mężczyźni raczej nie są skłonni do rozpieszczania siebie samych, więc powierz los ich piękna kobietom. Możesz odważnie zaapelować sloganami skierowanymi do pań: „On jest nieoszlifowanym diamentem, my pozwolimy mu zabłysnąć” , „Zakochałaś się w nim z jakiegoś powodu, pozwól, że Ci go przypomnimy” lub „Przyprowadź go do remontu”. Oczywiście jest to wersja dla odważnych. Jeśli masz inny język komunikacji, wymyśl coś łagodniejszego. Tutaj przeczytasz więcej o promocjach w salonie na walentynki.
Zwiększenie sprzedaży w salonie kosmetycznym na Dzień Matki
Oferta specjalna dla mam ma przede wszystkim pozwolić na relaks, złapanie oddechu w codziennym trudzie wychowywania dzieci i odpoczynek od wypełniania obowiązków domowych. Zaproponuj mamom mini masaże, zabiegi paznokci, proste zabiegi takie jak mycie, stylizacja, szybka koloryzacja lub strzyżenie włosów; depilacja woskiem również się sprawdzi wśród zabieganych matek.
Pomysły marketingowe na Dzień Ojca
Tak jak na Dzień Matki promocyjny pakiet specjalny powinien się koncentrować na relaksie i rozpieszczaniu ojców. Rekomendowane specjalne usługi to sportowy masaż, golenie, zabiegi na twarz i może …manicure. Dla odważnych depilacja pleców woskiem.
Jak zwiększyć sprzedaż w salonie w okresie wakacyjnym?
Lato to doskonały czas na podgonienie panującej mody w image’u. Nowe ciecie, idealne na lato, na plaże, na wakacje. Przyda się również oferta dotycząca pielęgnacji i ochrony włosów przed słońcem. A dla tych, którzy lata raczej nie spędzą w ciepłych krajach, ciekawa może być usługa pielęgnacji skóry lub bezpieczna opalenizna w sprayu, żelu, solarium. No i jeszcze jedna rzecz – podczas upałów nosi się buty z odkrytymi stopami, więc pedicure powinien się cieszyć dużym powodzeniem.
Święta religijne, a promocje w salonie
Gdybyśmy mieszkali w wielokulturowych USA pewnie należałby uwzględnić święta inne niż katolickie, jednak w Polsce święta znane i celebrowane powszechnie to Boże Narodzenie i Wielkanoc. Ponieważ są to święta rodzinne, więc może niech i Twoje pakiety takie będą. Przygotuj kosze upominkowe, karty i pakiety startowe dla rodziny i przyjaciół Twoich klientów. Sprawdzą się również produkty, rozdawane np. jako prezenty pod choinkę w zestawie z zabiegami w Twoim salonie.
Zimowe akcje promocyjne w salonie kosmetycznym
Zaprojektuj specjalny pakiet dla klientów, którym doskwiera zima. Zmęczone twarze, zniszczone mrozem włosy i zniechęcenie wywołane długimi, zimnymi wieczorami odczaruj promocyjnymi zabiegami w Twoim salonie. Przeganiaj zimową chandrę aż do stycznia ( a wtedy ruszysz ze swoim pakietem noworocznym, patrz pkt. 1).
Zrób plany jakimi promocjami zwiększyć sprzedaż detaliczną w salonie kosmetycznym na cały rok, w razie potrzeby uzupełniaj je na bieżąco i obserwuj, co podoba się Twoim klientom, a z czego lepiej się wycofać. Lepiej zaplanujesz działania na kolejne lata Twojej pracy w salonie.
A czy Ty planujesz z góry jakie promocje wprowadzić w salonie? Czy działasz spontanicznie?