Trochę techniki i właściciel salonu kosmetycznego się gubi, a na to nie może sobie pozwolić w dzisiejszych czasach, bo klient o technologii wie wszystko, prawie wszystko. Obserwując panujący wśród młodych trend do otaczania się urządzeniami mobilnymi i aktywne udzielanie się w internecie również starszych osób, właściciel każdego biznesu związanego z usługami musi podążać za duchem czasu. Dobra wiadomość jest taka, że wiele internetowych aplikacji można wykorzystać do promowania swojej firmy.
Spis treści
Internetowa rezerwacja wizyty w salonie
Coraz więcej klientów uważa, że w dzisiejszych czasach telefoniczne załatwianie spraw, a przede wszystkim umawianie wizyt u fryzjera czy kosmetyczki, to przeżytek. Ludzie są zajęci, nikt nie chce marnować czasu na pogawędkę o wolnych terminach. W usługach takich jak hotelarstwo czy turystyka rezerwacja telefoniczna już dawno została zastąpiona rezerwacją on-line. Nie ma powodu aby fryzjerstwo czy kosmetyka były gorsze. Obsługa takiej rezerwacji jest bardzo prosta. Na stronie internetowej salonu wchodzi się w zakładkę UMÓW WIZYTĘ, wybiera stylistę i/lub usługę, dostępny jest podgląd na wolnych terminów, klik! I już klient zgłasza chęć rezerwacji. Wniosek ląduje na koncie mailowym właściciela salonu, rezerwacja jest potwierdzana. Ewentualnie, po konsultacji e-mailowej z klientem, wprowadza się pewne zmiany. Prosto, przyjemnie i co najlepsze – dostępne o każdej porze dnia i nocy. Każdy klient będzie wdzięczny za taką wygodę.
Automatyczne przypomnienia
Na rynku usług i zabiegów zatrzymanie klienta jest szczególnie trudne. Z pomocą przychodzą kolejne technologiczne rozwiązania. Za pomocą pewnych programów można z łatwością namierzyć klientów długo niewidzianych w salonie. Wtedy taki „wygasły” delikwent otrzymuje co kilka miesięcy automatycznego maila z zindywidualizowanymi ofertami, które mogą go zachęcić do powrotu. Dodatkowo oprogramowanie umożliwia kontrolę zadowolenia klienta po wykonanej w salonie usłudze. Dzięki tej informacji kierownik salonu może interweniować, jeżeli pojawia się jakiś problem i powstrzymać pojawienie się złej opinii o jej usługach w sieci.
Portale społecznościowe
Na tym warto się skupić najbardziej ponieważ Twoi klienci na pewno tam są. Bądź obecny, twórz treści, wymyślaj konkursy, zachęcaj klientów by pisali opinie o Twojej firmie, dbaj o poprawne tagowanie, oznaczaj zdjęcia, integruj ze sobą kilka aplikacji (Facebook, Instagram, Twitter, Google+). Krótko mówiąc wyciskaj ile się da. Nie masz pomysłu? Po udanej wizycie zapytaj klientkę czy możesz jej zrobić zdjęcie ponieważ wygląda olśniewająco w nowej fryzurze. Zapytaj, czy możesz opublikować zdjęcie na stronie facebookowej salonu. Większość osób nie będzie miało z tym problemu. Rób tak z każdą klientką przez miesiąc. Efekt przyrostu fanów oraz nowych klientów murowany.
Urządzenia mobilne
Uświadom sobie ważny fakt. 90% Twoich obecnych i potencjalnych klientów posiada telefon typu smartfon. Na smartfonie robią tysiące rzeczy. Dzwonią, wysyłają SMSy i maile, robią zdjęcia, którymi się potem dzielą na Facebooku lub w innych aplikacjach, przeglądają strony internetowe. Czy Twoja firma wykorzystuje ten potencjał? Czy strona internetowa Twojego salonu jest responsywna (czy dostosowuje się do urządzeń mobilnych)? Czy numer telefonu zamieszczony na Twojej stronie internetowej jest łatwo dostępny oraz “klikalny” z poziomu smartfonu? Czy lokalizacja Twojego salonu jest zaznaczona w Google Maps, Yelp, Foursquare, Facebook? Czy zachęcasz swoich klientów do meldowania się w Twoim salonie? Czy wysyłasz swoim klientom przypomnienia SMS o zaplanowanej wizycie lub innych specjalnych ofertach? Jeśli odpowiedź na któreś z tych pytań brzmi “nie”- czas to poprawić. Nie możesz zignorować potencjału sprzedażowego jaki drzemie w posiadaczach smartfonów.
Programy do zarządzania salonem
Ten temat zasługuje na osobny wpis, ale tutaj też musi się znaleźć. Dzisiejsze programy do zarządzania salonem czy gabinetem są świetnie rozbudowane i przemyślane. Standardem już jest możliwość zdalnego logowania się do firmowego programu z każdego urządzenia podpiętego do internetu (laptop, tablet, smarfon). Jeśli Twój program jest ograniczony tylko na jeden komputer to zmień program. Jeśli chcesz mieć kontrolę nad swoją firmą musisz mieć dostęp do danych firmowych w każdym miejscu i czasie. W życiu każdego właściciela firmy przychodzi taki wieczór, że chce sobie popatrzeć na statystyki sprzedaży, raporty obłożenia, rachunki zysków i strat. Wtedy, przy lampce wina, późną nocą kiedy wszyscy śpią, przychodzą najlepsze pomysły.
Życzę Wam samych kreatywnych pomysłów i efektywnego wykorzystania potencjału jaki drzemie w nowych technologiach. Jeśli uważasz, że jakiś wątek potrzebuje lepszego omówienia lub osobnego wpisu koniecznie mi o tym powiedz. Z chęcią dokładnie i ze szczegółami opiszę co trzeba.
A Ty z jakich nowoczesnych rozwiązań korzystasz w swojej firmie? Napisz w komentarzu!