Skip to content

EduSalon.pl

Wiedza dla właścicieli i managerów salonów kosmetycznych

Menu
  • Strona główna
  • Marketing
  • Sprzedaż
  • Obsługa klienta
Menu
Recepcja w salonie kosmetycznym - najważniejsze informacje

Recepcja w salonie kosmetycznym – najważniejsze informacje

Posted on 29 grudnia 202021 grudnia 2020 by redakcja

Recepcja w salonie kosmetycznym to organizacyjne centrum gabinetu. Dobra organizacja recepcji to podstawa sprawnego funkcjonowania salonu kosmetycznego. Recepcjonistka to zwykle pierwszy kontakt dla klienta, który planuje skorzystać z usług salonu. Od tego, w jaki sposób zostanie obsłużony, zależy pierwsze wrażenie dotyczące gabinetu. Recepcjonistka w salonie kosmetycznym dba o dobrą organizację pracy, koordynuje kalendarz wizyt, udziela informacji o ofercie i może wpłynąć na wybór zabiegów przez klienta i wysokość sprzedaży produktów kosmetycznych, oferowanych przez gabinet. Na czym polega praca recepcjonistki w salonie kosmetycznym? Prezentujemy najważniejsze zagadnienia związane z tym tematem.

Spis treści

  • Recepcja w salonie kosmetycznym – zalety jej posiadania
  • Zakres obowiązków recepcjonisty w salonie kosmetycznym
  • Jakie cechy powinna posiadać doskonały pracownik recepcji?
  • Jak powinna wyglądać recepcja w salonie kosmetycznym?

Recepcja w salonie kosmetycznym – zalety jej posiadania

Recepcja w salonie kosmetycznym to wiele zalet, które pozytywnie wpływają na działanie całego gabinetu. Najwyższy standard obsługi klienta na pierwszym froncie kontaktu z nim przekłada się na wiele korzyści. Uśmiechnięta, kompetentna recepcjonistka to wielki atut gabinetu. Jakie są najważniejsze korzyści posiadania recepcji w salonie kosmetycznym?

  • standaryzacja systemu obsługi klientów,
  • lepsza organizacja pracy salonu,
  • łatwiejsze zarządzanie pracą salonu,
  • ułatwione zarządzanie personelem,
  • zwiększenie sprzedaży usług i produktów w salonie,
  • zmniejszenie kosztów zarządzania,
  • wzrost zadowolenia klientów,
  • zwiększenie profesjonalizmu salonu kosmetycznego w oczach klientów.

Zakres obowiązków recepcjonisty w salonie kosmetycznym

Praca na recepcji w salonie kosmetycznym to nie tylko odbieranie telefonów i prowadzenie terminarza wizyt. Zakres obowiązków recepcjonisty w salonie kosmetycznym może się różnić w zależności od konkretnych oczekiwań menadżera lub właściciela gabinetu. Ma na to wpływ wielkość zakładu, oferta, ilość pracowników. W niektórych sytuacjach recepcjonistka odpowiada głównie za umawianie wizyt, ale zdarza się także, że jej zadaniem jest aktywna sprzedaż zabiegów i produktów kosmetycznych oferowanych w gabinecie. Z pewnością w obu przypadkach pracownica lub pracownik na tym stanowisku powinni znać doskonale ofertę salonu.  Zwykle praca na recepcji w salonie kosmetycznym obejmuje następujące działania:

  • umawianie klientów na zabiegi,
  • prowadzenie kalendarza wizyt – udostępnianie go kosmetologom,
  • informowanie klientów o ofercie salonu kosmetycznego,
  • aktywna sprzedaż usług i produktów salonu, proponowanie dodatkowych zabiegów, odpowiadających potrzebom klientów,
  • sprawdzanie harmonogramu pracy pracowników i informowanie klientów o ewentualnych zmianach,
  • bieżąca obsługa telefoniczna,
  • bieżąca obsługa korespondencji mailowej,
  • kontrola stanów magazynowych,
  • zamawianie dostaw, odbieranie towaru.

Jakie cechy powinna posiadać doskonały pracownik recepcji?

Praca na recepcji w salonie kosmetycznym wiąże się przede wszystkim z bezpośrednim kontaktem z klientami – zarówno przez telefon, jak i podczas na żywo. Jaka powinna być postawa pracownika recepcji?

  • kultura osobista i uprzejmość w kontaktach z klientami,
  • doskonała znajomość oferty salonu kosmetycznego,
  • wiedza na temat branży beauty,
  • pozytywne nastawienie do klientów i współpracowników.

Jak powinna wyglądać recepcja w salonie kosmetycznym?

Jeśli chcesz zorganizować recepcję w salonie kosmetycznym i korzystać z jej zalet, oto najważniejsze kroki z nią związane.

1. Wygospodaruj odpowiednią przestrzeń w swoim salonie. Najlepiej, żeby recepcja była widoczna od wejścia. Dobrym pomysłem jest zlokalizowanie jej centralnie, może pełnić formę wyspy.

2. Recepcja musi być wyposażona w komputer wraz z odpowiednim oprogramowaniem i Internetem oraz telefon. Obecnie większość salonów kosmetycznych posiada służbowe telefony komórkowe.

3. Stanowisko recepcjonistki warto wyposażyć w akcesoria biurowe, takie jak kalendarz, notesy, teczki. Przydatne będą ulotki dla klientów i upominki, jeśli takie posiadasz.

4. Jeśli zamierzasz w recepcji sprzedawać produkty kosmetyczne, trzeba zadbać o ich odpowiednią ekspozycję, tak, żeby były widoczne dla klientów i łatwo było je zaprezentować.

5. Obok recepcji, jeśli jest wystarczająca ilość miejsca, możesz urządzić przytulną poczekalnię dla klientów. Sprawdzi się tutaj kanapa, wygodne fotele lub krzesła. Warto zadbać o przyjemną atmosferę w tym obszarze. Możesz postawić na pasujące dekoracje, świeże kwiaty, klimatyczne świece. Dobrym pomysłem jest też spokojna, przyjemna muzyka sącząca się w tle.

 

Category: Obsługa klienta

Nawigacja wpisu

← Otwórz salon kosmetyczny korzystając z dofinansowania unijnego!
Jak zwiększyć sprzedaż w salonie kosmetycznym – skuteczny poradnik →

Sprawdź to

Oprogramowanie Booksy dla kosmetyczek

Ostatnie wpisy

  • Karta Klienta w Salonie Makijażu i Stylizacji Rzęs: Podkreśl Urok Klientki i Zbuduj Profesjonalny Wizerunek
  • Karta Klienta salonu paznokci, Która Zrewolucjonizuje Twój biznes
  • Karta klienta u fryzjera: wzory, pdf-y i budowanie lojalności klientów
  • Karta Klienta w Gabinecie Kosmetologicznym: Wzór, PDF i Najlepsze Praktyki
  • Karta klienta masażu: Twoje narzędzie do personalizacji i lojalności
  • PKD dla groomera: Twój kod do psiego piękna i legalnego biznesu

O edusalon.pl

EduSalon.pl to serwis stworzony z myślą o właścicielach i osobach zarządzających salonami urody. To tutaj odnajdziesz porady, dzięki którym zdołasz rozwinąć swój salon fryzjerski lub kosmetyczny! Fizjo

O czym piszemy?

Na naszej stronie publikujemy artykułu z wielu kategorii. Staramy się tworzyć treści przydatne zarówno dla małych, jak i dużych salonów urody. U nas dowiesz się więcej o zarządzaniu, reklamie, zwiększaniu sprzedaży czy o otwieraniu biznesu!

© 2025 EduSalon.pl | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie zgodnie z polityką prywatności.Zgoda